Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Wie is er online?
Er zijn in totaal 3 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 37. Dit aantal is bereikt op do okt 31, 2024 6:22 am.
Laatste onderwerpen
» Inbraak in eigen woning nekt dief
Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Icon_minitimeza dec 12, 2009 10:51 pm van Hans

» Politie krijgt boete voor verbrande tosti's
Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Icon_minitimeza dec 12, 2009 10:48 pm van Hans

» Hongaar wil ME-bus met agenten stelen
Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Icon_minitimewo dec 09, 2009 2:05 pm van Hans

» Twintig wagens van een gezin in de prak gereden
Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Icon_minitimewo dec 09, 2009 2:04 pm van Hans

» Dief met één been steelt één schoen
Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Icon_minitimezo okt 25, 2009 6:03 pm van Hans

» Artistieke hond verdient fortuin
Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Icon_minitimezo okt 25, 2009 3:44 pm van Hans

» Hesjes voor asielzoekers
Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Icon_minitimezo okt 25, 2009 3:41 pm van Hans

» Piloten vergeten te landen
Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Icon_minitimezo okt 25, 2009 3:38 pm van Hans

» favoriete plekken op de kaart van Nederland.
Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Icon_minitimezo okt 25, 2009 3:33 pm van Hans

Galerij
Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Empty
november 2024
madiwodovrzazo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
KalenderKalender
Trefwoorden
Zoeken

Geef resultaten weer als:

Rechercher Geavanceerd zoeken

Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hans

Aantal berichten : 109

Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Empty
BerichtOnderwerp: Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla   Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla Icon_minitimezo mei 31, 2009 10:21 am

Tuinder Peter Pijnen, uit het West Brabantse Hoogerheide, schrok zich rot toen hij tijdens het snijden van broccoli en ijsbergsla plotseling een geweldige schildpad tegenkwam. ,,Ik wist niet wat ik zag...", zegt de tuinder.

Bij thuiskomst haalde de verraste tuinder er gelijk iemand bij die er verstand van had. Het bleek te gaan om, een roodwangschildpad, van zeker 15 jaar oud, van het vrouwelijke geslacht. "Zij is zeker 30 centimeter groot, maar zij komt bijna niet uit haar schelp", zegt Pia Pijnen, de vrouw van Peter

Tegenwoordig wordt deze schildpad niet meer zo massaal verkocht, mede doordat de import tegenwoordig verboden is. De exemplaren die wel wisten te overleven, zijn uiteindelijk veelal gedumpt bij een opvang, maar meestal gewoon in de sloot.

De schilpad is nu door de familie Pijnen bij een bak water gezet en met het nodige eten er bij. "Wat we er mee zullen gaan doen weet ik nog niet", zegt Pia
Terug naar boven Ga naar beneden

Schildpad tussen de broccoli en ijsbergsla
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Jeve :: Binnenlands nieuws-
Ga naar: